Mokinių sukurtą virtualų muziejų galima aplankyti čia: https://www.thinglink.com/video/1032733215183339521
Projektų mugė – 2020
2020 m. vasario 18 d. Klaipėdos Gedminų progimnazijoje šurmuliavo penktoji nacionalinė švietimo įstaigų projektų paroda – mini mokymai „Projektų mugė 2020“, kurią organizavo Mugės šeimininkai – VšĮ „Edukateka“, Klaipėdos Gedminų progimnazija bei Švietimo mainų paramos fondas. Šio renginio tikslas – sudaryti galimybes keistis gerąja projektinės veiklos patirtimi, pristatyti projektų teikiamą naudą bendruomenei, atskleisti ir paviešinti įvairių fondų lėšomis finansuojamų projektų vadovų ir dalyvių indėlį į švietimo kokybės gerinimą.
Mugės metu mokytojai turėjo galimybę net tik susipažinti su kitų švietimo įstaigų projektais, bet ir mokytis, dalyvaudami mini mokymuose, kūrybinėse dirbtuvėse ir paskaitose. Klaipėdos S. Dacho progimnaziją atstovavo teatro mokytojas Karolis Makauskas su paskaita-mokymais „Virtualios realybės kūrimas pamokose“.
Daugiau informacijos: http://edukateka.lt/lt_LT/projektas/projektu-muge-2020/
MoPic Klaipėdos miesto nekilnojamųjų kultūros vertybių internetiniame puslapyje
Klaipėdos miesto savivaldybės viešoji biblioteka renka informaciją apie Klaipėdos miesto nekilnojamąsias kultūros vertybes, kurią galima rasti specialioje internetinėje svetainėje.
Džiaugiamės, kad S. Dacho progimnazijoje kurtas Erasmus+ MoPic virtualios realybės muziejus sulaukė išskirtinio dėmesio.
http://www.biblioteka.lt/paveldas/naujienos/1242-klaipedos-pastatu-istorija-mokiniu-sukurtame-virtualios-realybes-muziejuje
Centrinis paštas: http://www.biblioteka.lt/paveldas/kompleksai/184-24819
Dramos teatras: http://www.biblioteka.lt/paveldas/statiniai/47-1189
Biržos tiltas: http://www.biblioteka.lt/paveldas/kita/401-24808
„Muziejų naktis 2019“ Klaipėdos dramos teatre
2019 metų gegužės 18 dieną Klaipėdos dramos teatras, kaip ir daugelis Europos kultūros istaigų, pakvietė apsilankyti savo edukacinėje programoje. Renginyje buvo galima ne tik aplankyti teatrą, įsitraukiant į orientacinį pažintinį žaidimą, bet ir susipažinti su Klaipėdos S. Dacho progimnazijoje įgyvendintu Erasmus+ projektu „Motion Picture at en Exhibition“ (MoPic). Lankytojams buvo pristatytas projekto metu sukurtas virtualios realybės muziejus. Jie taip pat turėjo galimybę nusifotografuoti senų teatro nuotraukų fone panaudojant žaliojo ekrano (Green Screen) techniką.
„Muziejaus nakties“ 360 turas Klaipėdos dramos teatre: https://www.thinglink.com/mediacard/1186593898332422147
Daugiau apie MoPic virtualios realybės muziejų: http://www.dachas.lt/?page_id=9123
MoPic Meridiano burių pakėlimo ceremonijoje
2019 metų gegužės 18 dieną „Meridianas“ pakėlė bures naujam sezonui. Visi klaipėdiečiai ir miesto svečiai buvo pakviesti stebėti nekasdienį reginį. Ne tik stebėti, bet ir įsiamžinti unikaliose panoraminėse fotografijose, kurios apima vaizdą 360 laipsnių kampu.
Fotostudiją organizavo Klaipėdos S. Dacho progimnazijos „Erasmus+“ projekto „MoPic“ ir teatro klasių mokinių grupė (mok. K. Makauskas).
Įgyvendindami projektą „MoPic“, jaunieji klaipėdiečiai jau yra sukūrę virtualios realybės muziejų, kuriame galima susipažinti su pasirinktais istoriniais objektais. Vienas iš objektų yra ir burlaivis „Meridianas“.
Virtualus turas iš „Meridiano“ burių pakėlimo ceremonijos:
https://www.thinglink.com/video/1186294012898705411
Virtualus MoPic turas burlaivyje „Meridianas“:
https://www.thinglink.com/video/1026467172366417921
Dalinomės gerąja patirtimi „Projektų mugėje 2019“
2019 m. vasario 19 d. Klaipėdos Gedminų progimnazijoje vyko Nacionalinė švietimo įstaigų projektų paroda-mini mokymai „Projektų mugė“. Joje buvo galima keistis gerąja projektinės veiklos patirtimi, pristatyti projektų teikiamą naudą bendruomenei, atskleisti ir paviešinti savo indėlį į švietimo kokybės gerinimą.
Projektų parodoje savo gerąja patirtimi pasidalino ir mūsų mokyklos komanda.
Mokytojai Karolis Makauskas, Laima Dromantaitė ir Valerija Freitakaitė Korzonienė drauge su mokiniais Kristina, Vincentu, Austėja ir Liana pristatė tarptautinį Erasmus+ projektą „Motion pictures at en exhibition“. Renginio lankytojai mielai susipažino su projekto rezultatu – virtualiu muziejumi bei viena iš projekto metu naudotų technikų − „Žaliuoju ekranu“.
Taip pat „Projektų mugėje“ buvo pasidalinta ir mūsų mokykloje sėkmingai įgyvendinama Patyriminio ugdymo programa. Pavaduotoja ugdymui Reda Bardauskienė pristatė stendus, kuriuose pateikta glausta informacija apie patyriminio ugdymo mūsų mokykloje organizavimą.
Tiek mūsų mokytojai, tiek mokiniai džiaugiasi galėję pristatyti projektus, susipažinti su kitų veiklomis ir rezultatais, dalyvauti kūrybinėse dirbtuvėse, mini mokymuose, protų mūšyje.
Kurk, gyvenk, mokykis Klaipėdoje!
Klaipėdos socialinių mokslų kolegija šiais metais organizavo projektą Kurk, gyvenk, mokykis Klaipėdoje!
2018 gruodžio 7 dieną įvyko baigiamasis projekto-konkurso renginys, kuriame savo darbus komisijai pristatė 10 geriausių komandų. Tarp jų ir S. Dacho progimnazijos MoPic virtualios realybės muziejaus kūrėjų komanda.
Projekto reklaminis vaizdo įrašas: https://www.youtube.com/watch?v=zt3xUCFLkCI
MoPic virtualios realybės muziejus: https://www.thinglink.com/video/1032733215183339521
MoPic LTeam „Anglijos dienoraštis“
Po gausybės MoPic projekto viešinimo renginių, po ilgos vasaros, po galutinių ataskaitų pildymo – smagu, kai pavyksta atrasti laiko ir sugrįžti keletą mėnesių atgal. Su mokinių prisiminimais grįžtame į Angliją, Blackburn‘o St Wilfrid’s Church of England Academy, kurioje pirmą kartą viešai buvo pristatytas MoPic virtualios realybės muziejus, mokinių kurtas mokiniams. Akimirkos ir mokinių mintys iš tarptautinio mokymosi/mokymo/dėstymo vizito Anglijoje (2018.03.18–24) yra sudėtos „Anglijos dienoraštyje“, kurį galite peržiūrėti, paspaudę ant nuotraukos:
Moksleivių virtualus muziejus žavi klaipėdiečius
2018 metų spalio 18 dienos laikraštyje „Vakarų ekspresas“ pasirodė straipsnis su antrašte „Moksleivių virtualus muziejus žavi klaipėdiečius“. Jame pristatomas programos Erasmus+ projekto „Motion pictures at en exibition“ metu sukurtas virtualios realybės muziejus, kurį mokiniai kūrė 2016–2018 metais.
Projekto rezultatas tikrai sulaukė susidomėjimo. Informaciją apie jį jau paviešino Klaipėdos dramos teatras, burlaivis Meridianas. Panaudojant projekte atrastus metodus ir priemones planuojami tęstiniai renginiai, akcijos ne tik su šiomis įstaigomis, bet ir su Klaipėdos turizmo informavimo centru, Klaipėdos centriniu paštu, Klaipėdos apskrities viešąja Ievos Simonaitytės biblioteka.
MoPic Klaipėdos dramos teatro puslapyje:
http://kldt.lt/naujienos-ivykiai-ir-skelbimai/teatre-kurybinga-jaunoji-karta/
MoPic Meridiano Facebook paskyroje: https://tinyurl.com/y8koy44u
Erasmus + projekto „MoPic“ pristatymas „Lietuvos Junior Achievement“ konferencijoje
2018 metų birželio 20–21 dienomis Palangoje vyko „Lietuvos Junior Achievement“ (LJA) konferencija mokytojams. Konferencijos pagrindinė tema „Interaktyvių mokymosi priemonių pritaikymas pamokoje“. Antrąją konferencijos dieną mokytojai iš visos Lietuvos turėjo galimybę susipažinti ir su programos Erasmus+ projekto „Motion Picture at en exibition“ veiklomis bei naudotais interaktyviais metodais.
Interaktyvų 360 pristatymą galite pasižiūrėti čia:
https://www.thinglink.com/mediacard/1066971689411149826
2018 metų birželio 6 dieną įvyko dar vienas Erasmus+ projekto „MoPic“ („Motion Picture at en exhibition“) pristatymas.
Šįkart „MoPic“ komanda svečiavosi ir savo patirtimi bei projekto rezultatais dalinosi Kauno technologijų universiteto inžinerijos licėjuje. Jo mokiniai turėjo progą išbandyti „Žaliojo ekrano“ techniką, virtualių akinių galimybes, sužinojo apie kitas projekte vykdytas veiklas, susipažino su sukurtu edukaciniu virtualiu muziejumi.
Vėliau tądien „MoPic“ komanda keliavo į licėjaus mokinių inžinerinių darbų pristatymą, kuris šioje mokykloje rengiamas kasmet per vieną iš nepamokinių dienų. Mūsų mokiniai džiaugėsi pamatę savo naujųjų draugų darbus, išradimus.
Kelionė į Kauną buvo ir smagi, ir turininga.
360 nuotraukų pristatymas: https://www.thinglink.com/video/1061014375202029569
Virtualios realybės MoPic muziejus: https://goo.gl/A1e4s4
Projekto „Mopic“ komanda – „Muziejų nakties“ dalyvė
Mūsų mokyklos mokiniai, Erasmus+ projekto „Mopic“ nariai, gegužės 19 d. dalyvavo renginyje-akcijoje „Muziejų naktis“. Renginio metu „Mopic“ komanda pristatė savo projekto rezultatą – edukacinį virtualios realybės muziejų.
Klaipėdiečiai bei Klaipėdos miesto svečiai turėjo progą susipažinti, kaip dvejus metus buvo vykdomas projektas, galėjo išbandyti virtualios realybės akinius. Taip pat svečiai labai mielai fotografavosi „Žaliojo ekrano“ („Green screen“) fone. Šios technikos pagalba visi norintieji galėjo atsidurti senose nuotraukose su Vydūnu, kuriam prisiminti ir buvo skirtos pagrindinės muziejaus veiklos renginyje.
Džiaugiamės, kad su mūsų projektu susipažino labai įvairūs žmonės: vaikai, tėvai, seneliai, menininkai, pedagogai, muziejininkai, istorikai. Į svečius užsuko netgi Kultūros ministrė Liana Ruokytė-Jonsson.
Nuoširdžiai dėkojame Mažosios Lietuvos istorijos muziejui, pakvietusiam mus dalyvauti „Muziejų naktyje“ ir suteikusiam galimybę supažindinti visus su savo projektu.
Erasmus+ projekto MoPic pristatymas tarptautinėje konferencijoje
2018 metų gegužės 17 dieną Priekulės kultūros centre vyko tarptautinė konferencija „Interneto ir naujųjų technologijų panaudojimas aukštesniojo mąstymo gebėjimų ugdymui“, kurią organizavo Priekulė Ievos Simonaitytės gimnazija. Integruotoje teorinėje-praktinėje konferencijoje dalyvavo net 6 užsienio šalių atstovai. Erasmus+ projekto „Motion pictures at en exibition“ komanda šioje konferencijoje ne tik pristatė savo sukurtą virtualios realybės muziejų, bet ir organizavo „žaliojo ekrano“ kūrybines dirbtuves.
Patyriminio ugdymo metu susipažinta su projektu „Mopic“
Šiemet mokyklos mokiniai turėjo progą rinktis ir rašydami motyvacinius laiškus pakliūti į patyriminio ugdymo programą „Susipažinimas su Erasmus+ projekto „Mopic“ veikla“. Atrinkti mokiniai drauge su projekto grupe gilino kompiuterinius įgūdžius, ugdėsi kūrybiškumą, meninį pajautimą, mokėsi bendrauti ir bendradarbiauti.
Mokiniai, susipažinę su jau įvykdytomis Erasmus+ projekto „Mopic“ užduotimis bei pagrindiniu tikslu, išmoko filmuoti interviu, panaudoti Žaliojo ekrano („Green screen“) techniką filmų kūrime, praktiškai išbandė dekupažo – papjė mašė technikos galimybes. Trečiąją patyriminio ugdymo dieną dalis mokinių buvo išvykę į Angliją, kurioje kartu su kitomis projekto partnerėmis šalimis pristatė savo dvejų metų darbo rezultatą – edukacinį virtualios realybės muziejų.
Šią patyriminio ugdymo programą pasirinkę vaikai džiaugėsi galėję iš arti pamatyti, kaip vykdomas projektas, kaip siekiama bendro tikslo. Vaikai didžiausia sėkme įvardijo mokymąsi drauge kurti, bendradarbiauti.
2018 metų kovo 13 dieną Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos bei miesto bendruomenei buvo pristatytas dvejus metus trukęs programos Erasmus+ projektas „MoPic“ („Motion pictures at an exhibition“).
Pristatymo metu svečiai susipažino su pagrindiniu projekto rezultatu – virtualios realybės muziejumi. Jį kuriant buvo siekiama ištyrinėti bei pažinti istorinius miesto architektūros objektus ir apie juos papasakoti panaudojant šiuolaikines priemones. Norėta naujam gyvenimui prikelti tai, kas sena, primiršta. Muziejaus pagrindas – senų bei naujų nuotraukų, dokumentinių reportažų, muzikos ir filmų dermė.
Renginio metu buvo surengta gyvoji paroda, kurioje pageidaujantieji galėjo ne tik kompiuterių, bet ir virtualios realybės akinių pagalba išvysti projekto metu sukurtą muziejų. Projekto komanda taip pat pristatė kai kurias technikas bei kūrybinių dirbtuvių, kurios padėjo kurti muziejų, pavyzdžius, kitas dvejų metų veiklos ištraukas. Didžiausio svečių dėmesio susilaukė Žaliojo ekrano, grimo ir vaško liejimo / antspaudų darymo dirbtuvės. Atvykę iš įvairių mokyklų mokiniai su mokytojais taip pat domėjosi projekte dalyvaujančių mokinių sukurtomis atsiliepimų knygelėmis, nuotraukomis, atspindinčiomis dvejų metų darbo procesą, susitikimus visose partnerėse šalyse.
Projektą vykdė keturios šalys: Lietuva, Anglija, Katalonija (Ispanija) ir Alandų salos (Suomija). Mokiniai ir jų mokytojai iš kiekvienos projekto šalies buvo mainų programos dalyviai. Kas pusmetį vis kiti mokiniai vykdavo į svečią šalį ir kūrybinių dirbtuvių metu įgavę įvairių įgūdžių ir žinių grįždavo ir patirtimi pasidalindavo su likusiais komandos nariais.
Kiekviena partnerė šalis pasirinko po tris istorinius objektus, kurie tapo virtualaus muziejaus pagrindu. Projekto dalyviai Lietuvoje rinkosi tyrinėti Klaipėdos dramos teatrą, Klaipėdos centrinį paštą ir Biržos tiltą bei aplink esančius objektus. Projektu siekiama visus paskatinti atsigręžti į savo miesto istoriją ir kultūrą.
Projekto „MoPic“ virtualus muziejus: https://goo.gl/A1e4s4
Projekto „MoPic“ tinklapis: https://steiner30.wixsite.com/mopic
Projekto veikla buvo finansuota iš Erasmus+ Europos Sąjungos švietimo, ugdymo, jaunimo ir sporto programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Medžiaga atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį medžiagoje pateikiamos informacijos naudojimą.
Tarptautinio projekto MoPic rezultatas − virtualus muziejus
Kovo 18–24 d. Anglijoje, St. Wilfredo akademijoje, įvyko paskutinis Erasmus+ programos projekto MoPic („Motion pictures at an exhibition“) mokymo / mokymosi / dėstymo vizitas. Tarptautinio susitikimo metu Lietuvos, Anglijos, Katalonijos ir Alandų salų dalyviai baigė kurti ir Blackburno miesto bendruomenei pristatė savo darbo rezultatą – virtualios realybės muziejų.
Pastaruosius dvejus metus mokiniai ir jų mokytojai iš kiekvienos projekto šalies buvo mainų programos dalyviai. Kas pusmetį vis kiti mokiniai vykdavo į svečią šalį ir kūrybinių dirbtuvių metu įgavę įvairių įgūdžių ir žinių grįždavo ir patirtimi pasidalindavo su likusiais komandos nariais.
Pagrindinis projekto tikslas buvo sukurti virtualios realybės muziejų, kuriame vyrautų nuotraukų, muzikos ir filmų dermė. Buvo siekiama tikslingai sujungti istorinius objektus su šiuolaikinėmis galimybėmis, norėta naujam gyvenimui prikelti tai, kas sena, primiršta. Projektu siekiama visus paskatinti atsigręžti į savo miesto istoriją ir kultūrą.
Kiekviena partnerė šalis pasirinko po tris istorinius objektus, kurie tapo virtualaus muziejaus pagrindu. Projekto dalyviai Lietuvoje rinkosi tyrinėti Klaipėdos dramos teatrą, Klaipėdos centrinį paštą ir Biržos tiltą bei aplink esančius objektus.
Grįžusi iš Anglijos lietuvių komanda tarptautinio projekto rezultatus ruošiasi pristatyti surengdama gyvą parodą. Joje bus galima ne tik kompiuterių, bet ir virtualios realybės akinių pagalba išvysti projekto metu sukurtą muziejų. Projekto komanda taip pat pristatys techniką, kūrybinių dirbtuvių, kurios padėjo kurti muziejų, pavyzdžius bei kitas dvejų metų veiklos ištraukas.
Pasiklausyti projekto dalyvių atsiliepimų galima čia: https://vimeo.com/261457317
Projekto naujienas galite sekti interneto puslapyje https://steiner30.wixsite.com/mopic
Programos „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo (KA2) bendrojo ugdymo sektoriaus tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektas
„Motion pictures at en exhibition“ 2016-1-FI01-KA219-022663_4
Projekto veikla buvo finansuota iš Erasmus+ Europos Sąjungos švietimo, ugdymo, jaunimo ir sporto programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Medžiaga atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį medžiagoje pateikiamos informacijos naudojimą.
MoPic – „Inovatyviausias projektas“ Projektų mugėje – 2018
2018 metų kovo 2 dieną Klaipėdos Gedminų progimnazijoje vyko Projektų mugė – 2018. Daugiau nei 40 mokyklų iš visos Lietuvos paruošė savo projektų pristatymus, dalinosi patirtimi. Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos programos Erasmus+ projekto „Motion Picture at en exibition“ (MoPic) grupė taip pat dalyvavo renginyje. Komisija juos įvertino nominacijoje „Inovatyviausias projektas“.
Norėdami peržiūrėti 360 nuotraukų pristatymą, prašome spausti ant nuotraukos:
Dar vienos kūrybinės „MoPic“ dirbtuvės šeštadienį mokykloje
2017 metų gruodžio mėnesio 9 dieną programos Erasmus+ projekto „MoPic“ dalyviai vėl susitiko mokykloje, kūrybinėse dirbtuvėse „Garbage Art Workshop“ („Šiukšlių meno dirbtuvės“).
Projekto tikslas − sukurti virtualios realybės muziejų, kuriame bus galima susipažinti su trimis istoriniais Klaipėdos objektais: Centriniu paštu ir karilionu, Biržos tiltu ir burlaiviu Meridianas, Dramos teatru ir Teatro aikšte.
Pagrindinis šio šeštadienio kūrybinių dirbtuvių tikslas buvo išsirinkti savo projekto objektų nuotraukas ir jas atkurti paveiksluose panaudojant buityje nebereikalingus daiktus: maišelius, kamštukus, laikraščius, dėžes, kilimėlius, dekoracijas, vienkartinius indelius, dažų tūbeles, įrašymo diskus ir pan.
Su šia kūrybine technika projekto dalyviai susipažino Alandų salose (Suomijoje) vykusiame Erasmus+ tarptautiniame mokymosi/mokymo/dėstymo vizite 2016 m. rudenį.
Šeštadieninių kūrybinių „Garbage Art Workshop“ dirbtuvių rezultatas užfiksuotas antrojoje su thinglink.com sukurtoje interaktyvioje 360˚ nuotraukoje.
Norint atidaryti, prašome paspausti ant nuotraukos.
Erasmus+ šeštadienio „Art Workshops“ kūrybinės dirbtuvės
Paskutinį 2017 metų rudens šeštadienį, lapkričio 25 dieną, mokykloje įvyko programos Erasmus+ projekto „MoPic“ kūrybinės dirbtuvės.
Projekto tikslas sukurti virtualios realybės muziejų, kuriame bus galima susipažinti su trimis Klaipėdos istoriniais objektais. Tai Centrinis paštas ir karilionas, Biržos tiltas ir burlaivis Meridianas, Dramos teatro aikštė ir Dramos teatras.
Pagrindinis šio šeštadienio meninių kūrybinių dirbtuvių tikslas buvo „Iš seno sukurti naują“
Proceso etapai:
1) Išsirinkę savo tyrinėjamų objektų senas nuotraukas ir panaudodami „Photo Lab Pro“ programėlę, jas transformavome.
2) Vėliau su projektoriumi ant keturių drobės dalių suprojektavome gautą vaizdą, pieštuku pasižymėjome kontūrus.
3) Trečiajame etape su akriliniais dažais tapėme ir kūrėme savo istorinių objektų paveikslus.
Su šia kūrybine technika susipažinome Alandų salose (Suomija) vykusiame Erasmus+ tarptautiniame mokymosi/mokymo/dėstymo vizite 2016 metų rudenį.
Kūrybinių dirbtuvių rezultatas – pirmojoje su thinglink.com sukurtoje interaktyvioje 360 nuotraukoje. Norint atidaryti, prašome paspausti ant nuotraukos.
Daugiau apie projektą svetainėje: https://steiner30.wixsite.com/mopic
Trečiasis Erasmus+ MoPic mokymo / mokymosi / dėstymo vizitas
Rugsėjo 17–23 d. mūsų mokykloje vyko trečiasis Erasmus+ programos projekto „Motion pictures at en exhabition“ mokymo / mokymosi / dėstymo vizitas. Tarptautinio susitikimo metu Lietuvos, Anglijos, Katalonijos ir Alandų salų dalyviai kūrybinėse dirbtuvėse teatriniais metodais ir panaudojant „Žalio ekrano“ techniką mokėsi atgaivinti pasirinktų objektų senose nuotraukose užfiksuotas scenas.
Pirmąją susitikimo dieną po pasveikinimo koncerto visi dalyviai turėjo progą susitikti su profesionale grimere Kristina Grabnickiene ir pantomimos meistru Aleksu Mažonu. Abu specialistai įtaigiai supažindino su savo darbo specifika. Grimerė išmokė dalyvius jauną žmogų grimo pagalba paversti senu. Aleksas Mažonas dalyviams leido patirti, kaip scenos judesys gali įprasminti vaidinamą sceną. Antroji ir trečioji diena buvo skirtos kūrybinėms dirbtuvėms, kurias vedė visų keturių šalių mokytojai – vadovai. Vaikai praktiškai mokėsi, kaip daryti grimą, kurti kostiumus, kaip reikia vaidinti teatre ir prieš kamerą ir kaip galima panaudoti „Žalio ekrano“ techniką. Po kūrybinių dirbtuvių dalyviai keliavo į dvi ekskursijas po Klaipėdos dramos teatrą ir Klaipėdos valstybinį muzikinį teatrą. Pirmajame buvo supažindinti su jo istorija bei dabartinėmis techninėmis galimybėmis. Antrajame, Muzikiniame teatre, projekto dalyvius labiausiai nustebino teatro gausi kostiuminė bei susipažinimas su šio teatro kostiumų siuvėjomis. Visi dalyviai taip pat labai džiaugėsi suteikta proga pasidabinti įdomiausiais kostiumais iš įvairių spektaklių. Ketvirtąją dieną kiekviena šalis prisimindama pastarųjų dienų patirtį ir panaudodama išmoktus dalykus atkūrė savo pasirinktas nuotraukas, o vėliau savo vaizdo medžiagą pristatė ir apibendrino tradiciniame projekto Kultūrų vakare, kurį padėjo surengti Lietuvos dalyvių tėveliai. Lietuvaičiai svečiams taip pat surengė atraktyvų KKKC sukurtą žaidimą – lenktynes „Klaipėdos miesto detektyvai“. Taip dalyviai dar geriau galėjo pažinti Klaipėdą ir lietuvių projekte tiriamaisiais pasirinktus objektus. Penktoji diena buvo skirta išvykai į Kuršių neriją. Ten dalyviai apibendrino trečiąjį projekto susitikimą, aptarė būsimas veiklas.
Pagrindinis projekto tikslas – sukurti virtualios realybės muziejų, kuriame vyrautų nuotraukų, muzikos ir filmų dermė. Tikslingai sujungiant istorinius objektus su šiuolaikinėmis galimybėmis siekiama naujam gyvenimui prikelti tai, kas sena, primiršta. Kiekviena partnerė šalis yra išsirinkusi po tris istorinius objektus, kurie taps virtualaus muziejaus pagrindu. Projekto dalyviai Lietuvoje pasirinko tyrinėti Klaipėdos dramos teatrą, Klaipėdos centrinį paštą ir Biržos tiltą bei aplink esančius objektus. Galiausiai siekiama ne tik sukurti virtualų muziejų, bet ir surengti gyvą parodą, kuri skatintų atsigręžti į savo miesto istoriją ir kultūrą.
https://vimeo.com/234799602
Sekti projekto naujienas galima interneto puslapyje https://steiner30.wixsite.com/mopic.
Teatro klasės ir šiuolaikinės technologijos
2017 metų gegužės 22 dieną mokykloje įvyko respublikinis iKlasės seminaras. Klaipėdos Simono Dacho progimnazija puoselėja gilias teatrinio ugdymo tradicijas ir puikiai derina šią veiklą su inovatyviomis technologijomis. Po pasveikinimo naujai įrengtoje edukacijos ir laisvalaikio erdvėje mokytojai Karolis Makauskas, Ilona Nagrodskytė ir Sigita Užporaitė pakvietė pasižiūrėti pradinių klasių mokinių paruoštą spektaklį „Pelės maldos“. Nuoširdi mokinių vaidyba ir prasmingi žodžiai, vaizdai bei muzika sukūrė puikų pasirodymą, suvirpinusį mūsų visų širdis. Po spektaklio teatro mokytojas Karolis Makauskas tiesiog sužavėjo visus savo entuziazmu bei inovatyviomis idėjomis. Jis pristatė animacijos bei virtualios realybės kūrimo galimybes ir pademonstravo savo kurtą bei profesionalią įrangą įrašų kūrimui su programėlėmis „iMovie“, „GarageBand“, „iStopMotion”, įrankiais „Thinglink“ ir kt.
Seminaro metu buvo pristatyta tarptautinių Erasmus+ projektų „iNimation in Clay“ (http://steiner30.wixsite.com/inimation-in-clay) ir „Motion picture at en exhibition“ (https://steiner30.wixsite.com/mopic) veikla
Pilnas straipsnis http://www.iklase.lt/klaipedos-simono-dacho-progimnazija-siuolaikine-mokykla/
Programos „Erasmus+“ 2 pagrindinio veiksmo (KA2) bendrojo ugdymo sektoriaus tarpmokyklinės strateginės partnerystės projektas
„Motion pictures at en exhibition“ 2016-1-FI01-KA219-022663_4
Projekto veikla buvo finansuota iš Erasmus+ Europos Sąjungos švietimo, ugdymo, jaunimo ir sporto programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Medžiaga atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį medžiagoje pateikiamos informacijos naudojimą.
„Erasmus+“ projekto „Mokykis ir žaisk su IT“ jungtinis pedagogų mokymosi vizitas
Erasmus+ programos projekto „Motion pictures at en exhibition“ etapai
2016 m. rugsėjo mėn. mūsų mokykla pradėjo įgyvendinti dar vieną Erasmus+ programos projektą „Motion pictures at en exhibition“. Pagrindinis projekto tikslas – sukurti virtualios realybės muziejų, kuriame vyrautų nuotraukų, muzikos ir filmų dermė. Tikslingai sujungiant istorinius objektus su šiuolaikinėmis galimybėmis siekiama naujam gyvenimui prikelti tai, kas sena, primiršta. Dvejus metus projektą vykdys keturios šalys: Lietuva, Anglija, Katalonija (Ispanija) ir Alandų salos (Suomija).
Projekto veiklos suskirstytos į keturis etapus. Pirmasis išsamiai buvo aptartas tarptautinio mokymo / mokymosi / dėstymo vizito metu 2016 m. lapkričio mėn. Alandų salose (Godby mietse, Godby högstadieskola mokykloje). Kūrybinėse dirbtuvėse buvo gilinamasi į senų nuotraukų panaudojimo galimybes. Projekte dalyvaujantys mokiniai susipažino su dekupažo ir panaudotų medžiagų perdirbimo meno subtilybėmis, virtualaus muziejaus kūrimo, panaudojant 360° kamerą, niuansais.
Antrasis etapas buvo apibendrintas tarptautiniame mokymosi susitikime Katalonijoje (Navas mieste, EDN mokykloje) 2017 metų balandžio mėn. Visų keturių šalių mokytojai kūrybinių dirbtuvių metu supažindino mokinius su įvairiomis muzikos garsų kūrimo technikomis, garso redagavimo galimybėmis.
Trečiasis etapas – išmokti kurti kostiumus, scenografijas, juos filmuoti. Susitikimas vyks 2017 metų rugsėjo mėn. Lietuvoje, mūsų mokykloje, kuri dar žinoma kaip teatrinį ugdymą puoselėjanti mokykla. Kūrybinėse dirbtuvėse teatriniais metodais ir panaudojant Žalio ekrano techniką bus siekiama atgaivinti senose nuotraukose užfiksuotas scenas.
Ketvirtasis etapas suteiks galimybę išmokti dirbti su skaitmeninėmis virtualaus muziejaus kūrimo programomis. Šis susitikimas Anglijoje (Blackburn mieste, St Wilfrid´s Church of England Academy mokykloje) vyks 2018 m. kovo mėn. ir bus paskutinis. Jo metu bus baigtas kurti ir visuomenei pristatytas 360° nuotraukomis grįstas virtualios realybės muziejus.
Kiekviena partnerė šalis išsirinko po tris istorinius objektus, kurie taps virtualaus muziejaus pagrindu. Projekto dalyviai Lietuvoje pasirinko tyrinėti Klaipėdos dramos teatrą, Klaipėdos centrinį paštą ir Biržos tiltą bei aplink esančius objektus. Galiausiai siekiama ne tik sukurti virtualų muziejų, bet ir surengti gyvą parodą, kuri skatintų atsigręžti į savo miesto istoriją ir kultūrą.