Europos Sąjungos švietimo, ugdymo, jaunimo ir sporto programos Erasmus + antrojo pagrindinio veiksmo (KA2) Strateginės partnerystės projektas „iNimation in clay“ („Plastilininė iNimacija”) Nr. 2014-1-FI01-KA201-000721_3
(for english translation, click here)
Šiame mokyklų partnerysčių projekte dalyvauja 12–13 metų mokiniai net iš šešių Europos šalių: Lietuvos, Alandų salų (Suomija), Katalonijos (Ispanija), Lenkijos, Turkijos ir Anglijos. Projekto tikslas – pažinti skirtingų šalių kultūras, skatinti tarpusavio bendravimą bei bendradarbiavimą. Mokiniai turės galimybę gilinti stop kadro galimybes, kurdami animacinius filmukus, panaudodami iPad planšetes. Skirtingų susitikimų metu partnerių šalių mokiniai gilinsis, kaip kurti scenarijų, perkelti savo sumanymą į kadruotės piešinius. Mokysis iš paprasto plastilino gabalėlio sukurti personažą su ryškiais charakterio bruožais. Ieškos muzikos ir scenografijos panaudojimo galimybių. Išmoks filmuoti bei fotografuoti. Visa sukaupta patirtis bus sisteminama, kuriant mokomuosius filmukus, kurių pagalba kiekvienas besidomintis „Stop – iNimacija“, galės įgyvendinti savo asmeninį projektą – sukurti animacinį filmą.
Baigiamojo susitikimo metu (po 2 metų), tikimasi pristatyti animacinį filmą apie skirtingų šalių šiuolaikiniam jaunimui aktualias šventes.
Respublikinis tautosakos ekranizacijos konkursas „Animuoju lietuvišką pasaką“
Kauno tautinės kultūros centras 2018–2019 metais organizavo respublikinį tautosakos ekranizacijos konkursą „Animuoju lietuvišką pasaką“. Paraišką dalyvauti konkurse buvo pateikusi ir klaipėdos S. Dacho progimnazija. Komisijos vertinimui buvo išsiųstas Erasmus+ projekto „iNimation in Clay“ (Plastilininė iNimacija) sukurtas animacinis filmas „Švento Jono diena Lietuvoje“ (mok. K. Makauskas, L. Dromantaitė, R. Miltenienė)
Mišrioje grupėje komisija darbą ivertino pačiais aukščiausiais balais ir skyrė I-ąją vietą.
SVEIKINAME!!!
Animacinis filmas „Švento Jono diena Lietuvoje“:
https://www.youtube.com/watch?v=MhcFxxOchEE&list=PLJvsSzqYB9XFcTu2BmOfmUf7xpDGAfkpV&index=37
Daugiau apie konkursą „Animuoju Lietuvišką pasaką“:
http://ktkc.lt/renginys/konkurso-animuoju-lietuviska-pasaka-baigiamasis-renginys/
Daugiau apie Erasmus+ projektą „iNimation in Clay“:
https://steiner30.wixsite.com/inimation-in-clay
Baigiamasis Erasmus+ projekto „iNimation in Clay“ („Plastilininė iNimacija“) renginys
2016 m. balandžio 15 d. S. Dacho progimnazijoje įvyko baigiamasis Erasmus+ projekto „iNimation in Clay“ („Plastilininė iNimacija“) renginys. Mokyklos ir Klaipėdos miesto mokiniai bei mokytojai galėjo susipažinti su projekto idėja ir darbo rezultatais. Buvo organizuojamos premjerinės animacinio filmo apie skirtingų Europos šalių šventes peržiūros. Taip pat buvo galima dalyvauti įvairiose kūrybinėse dirbtuvėse. Tokios pačios buvo vykdytos partnerių šalių susitikimuose. Besidomintys animacija išbandė iPad StopMotion programėlės galimybes.
Vakare į filmo premjerą buvo pakviesti lietuvių projektinės grupės tėveliai. Drauge buvo prisiminta, kas vyko per dvejus projekto metus.
Projekto pristatymo renginiuose sulaukėme apie 500 lankytojų.

Šešių Europos šalių sukurtą animacinį filmą apie skirtingas šventes galite pasižiūrėti čia.
Erasmus+ projekto „iNimation in Clay“ partnerių šalių susitikimas Alandų salose
Erasmus + programos Antrojo pagrindinio veiksmo (KA2) Strateginės partnerystės projektas „iNimation in Clay“ („Plastilininė iNimacija“) Nr.: 2014-1-FI01-KA201-000721_3
2016 m. balandžio 5–10 d. Suomijai priklausančiose Alandų salose įvyko šeštasis (paskutinis) projekto „iNimation in Clay“ partnerių šalių susitikimas. Kūrybinių dirbtuvių metu buvo apibendrintos projekto veiklos, kurta bendra elektroninė knyga ir pristatytas galutinis rezultatas ‒ animacinis filmukas.
Pirmoji diena Alandų salose prasidėjo šiltu sutikimu ir pasveikinimo koncertu Godbio mokykloje (Godby högstadieskola). Alandiečiai koncerte pristatė savo pagrindines metų šventes. Vėliau visų šalių grupės buvo pakviestos į sceną prisistatyti. Visoms projekto šalims padovanojome po pačių kurtą molinę lėkštę su mūsų filmuko pagrindinio veikėjo Klampo (Clump) atvaizdu. Šeimininkai visiems įteikė specialiai kurtas užrašų knygeles (My log book from Åland) bei lankstinukus apie Alandų salas, rašiklius su Godbio mokyklos emblema. Vėliau dirbome kūrybinėse dirbtuvėse. Bendradarbiaudami grupėse kūrėme koliažą (iš projekto susitikimo Lietuvoje padarytų nuotraukų) ir bendrą visų šalių elektroninę knygą.
Antrąją dieną į mokyklą atvyko Alandų salų žurnalistai. Visų šalių grupės parengė pristatymus apie savo šalyse organizuotas kūrybines dirbtuves. Žurnalistams išvykus dar kurį laiką dalinomės prisiminimais iš kūrybinių dirbtuvių visose šalyse. Po pietų gaminome marškinėlius ir medinius suvenyrinius žaisliukus. Buvo smagu išbandyti naujus gamybos metodus. Dirbdami susipažinome su technologijų kabinetais. Visiems nemenką įspūdį paliko plati kabinetų erdvė ir įvairių priemonių gausa. Buvo įdomu pasidalinti savo mokyklų patirtimis.
Trečioji diena – įsimintiniausia. Pagaliau pamatėme galutinį visų šešių šalių kurtą filmą. Susitikome Marienhame, Alandų salų sostinėje, vieninteliame miesto kino teatre. Kol garso ir vaizdo operatoriai rengė sceną, mes drąsiai repetavome ėjimą raudonu kilimu į kino teatrą. Tačiau drąsa kur kas sumažėjo, kai šešiais autobusais atvyko 200 mokyklos mokinių, mokytojų ir kitų garbių svečių. Mums plojo net pats Alandų salų parlamento narys. Žiūrėdami savo kurtą filmą prisiminėme visus vargus ir džiaugsmus kūrybinėse dirbtuvėse. Filmo pabaiga ne vieną iš kūrėjų net sugraudino. Pačių kurto filmo peržiūra įsiminė ilgam.
Po filmo premjeros aplankėme Alandų salų parlamentą. Ten, sėdėdami minkštuose krėsluose, jautėmės lyg kokie prezidentai ar svarbūs žmonės. Taip pat aplankėme Alandų salų jūrininkystės muziejų, sužinojome įdomių faktų apie laivus ir Baltijos jūrą.
Vakare susitikom tradiciniame Kultūrų vakare, kuris vyko modernioje Godbio mokyklos valgykloje. Smalsiai ragavome tradicinius alandiečių patiekalus ir skanumynus, o po to iki vėlyvo vakaro linksmai žaidėme kiekvienos projekto šalies sugalvotus žaidimus.
Ketvirtoji diena ‒ ekskursijų diena. Pirmiausia važiavome aplankyti raudonojo granito uolėtos pakrantės. Nors laipioti ja buvo tikras iššūkis, tačiau užkopti iš tiesų vertėjo. Nuo uolų atsivėrė nuostabus vaizdas į jūrą. Tolumoje matėme lyjant lietų. Grįždami akmenuota pakrante draugiškai konkuravome lobių paieškose. Radusiesiems atiteko gausybė saldainių.
Vėliau aplankėme vieną aukščiausių vietų Alanduose. Iš apžvalgos bokšto žavėjomės nuostabiu salų peizažu. Galiausiai nuvykome į Kastelholmo pilį, apie kurią sužinojome daug įdomių faktų. Taip pat pilyje mums buvo suteikta proga pasidabinti kostiuminiais rūbais. Įsijautę į karalių, princesių, juokdarių vaidmenis linksminomės, kol lauke aprimo lietus. Tuomet išvykome ruoštis kelionei namo.
Vėlai naktį keltu išplaukėme į Taliną, o po 19 valandų, balandžio 10‒osios vakarą, pasiekėme Klaipėdą. Taip baigėsi mūsų viešnagė Alandų salose.
Klaipėdos regiono švietimo įstaigų „Projektų mugė“
Gedminų progimnazijoje 2016 m. vasario 4 d. vyko Klaipėdos regiono švietimo įstaigų „Projektų mugė“. Renginyje buvo galima susipažinti su daugiau nei 50 įvairių projektų, tarp kurių buvo ir S. Dacho progimnazijoje įgyvendinamas Erasmus + programos projektas „iNimation in Clay“ („Plastilininė iNimacija“).
Projektas buvo įvertintas komisijos ir laimėjo nominaciją „Populiariausias“. Sveikiname 7t klasės mokinį Joną Dromantą, puikiai reprezentavusį projekto darbo rezultatus ir savo mokyklą.
Erasmus + projekto „iNimation in Clay“ partnerių šalių susitikimas Varšuvoje
Erasmus + programos Antrojo pagrindinio veiksmo (KA2) Strateginės partnerystės projektas „iNimation in clay“ („Plastilininė iNimacija“) Nr.: 2014-1-FI01-KA201-000721_3
2016 m. sausio 12–17 d. Lenkijos sostinėje Varšuvoje įvyko penktasis projekto „iNimation in clay“ partnerių šalių susitikimas. Kūrybinių dirbtuvių metu buvo bandoma susipažinti su muzikos garsų kūrimo ir įrašymo galimybėmis.
Į susitikimą Varšuvoje iš Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos keliavo keturių asmenų komanda. Tai septintų ir aštuntų klasių mokiniai Silvija Kerekeš, Greta Paršiūnaitė, Jonas Dromantas ir juos lydintis mokytojas Karolis Makauskas. Dešimties valandų kelionė autobusu, nors iš pradžių atrodė bauginanti, tačiau neprailgo. Buvo galima dar kartą apgalvoti projekto veiklą, nueitą kelią ir ateities planus. Varšuvą pavyko pasiekti prieš vidurnaktį. Susitikę ir įsiamžinę bendroje nuotraukoje su į svečius priimančiomis šeimomis išskubėjome ilsėtis ir kaupti jėgas prieš pirmąją viešnagės dieną Lenkijoje.
Pirmąją susitikimo dieną(trečiadienį) projekto vadovai turėjo galimybę susipažinti su mokykla (Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi Nr. 19), kurioje buvo jaučiama panaši atmosfera kaip ir Lietuvos mokyklose. Vėliau visi svečiai buvo pakviesti į pasveikinimo koncertą, kuris sužavėjo savo nuoširdumu. Išklausę mokyklos direktorės sveikinimo žodžio buvome pakviesti į pirmąsias kūrybines dirbtuves bei mokymus.
Visi projekto dalyviai buvo padalinti į dvi grupes. Viena grupė gilino žinias, kaip projekte dirbti su pagrindiniu garsų įrašymo ir muzikos kūrimo instrumentu ‒ iPad programa GarageBand. Kitoje grupėje vyravo kūrybinė dvasia, leidusi pajusti ir prisileisti prie lenkiškos kultūros. Mokiniai buvo supažindinti su karpiniais ir jų kūrimo technikomis. Kiekvienas galėjo sukurti vienetinį ir išskirtinį savo rankų darbo meno kūrinį.
Antroji diena (ketvirtadienis) taip pat buvo pilna įspūdžių. Ypač sužavėjo apsilankymas radijo stotyje „Trojka“. Tai trečioji pagal dydį radijo stotis Lenkijoje. Šis patyrimas buvo tikrai neeilinis. Mokiniai galėjo ne tik aplankyti kelias šios radijo stoties studijas, bet ir patys pabandyti pabūti diktoriais ar garso operatoriais. Įspūdį paliko ir tai, kad šioje radijo stotyje, specialioje koncertinėje salėje, galima įrašyti ar net gyvai į eterį transliuoti gyvo garso koncertus.
Antroje dienos pusėje laukė mokymai, kuriuos vedė viena iš lenkų mokinių mama, ponia Rozbiecka, kurianti radijo laidas vaikams. Ji supažindino su garso redagavimo programomis, pagrindiniais jų veikimo principais. Teko praktiškai išbandyti ir garso įrašymo subtilybes.
Trečioji diena (penktadienis), kaip ir visos prieš tai buvusios, prasidėjo rytinėmis apšilimo pratybomis, kurias anglų kalba vedė linksmas ir energingas mokytojas, savanoris iš Naujosios Zelandijos. Kiekvieną rytą tai būdavo tikrai geras energijos ir puikios nuotaikos užtaisas visai dienai.
Trečioji susitikimo diena buvo skirta įtvirtinti žinias atliekant praktines užduotis. Kiekviena šalis dirbo prie savo kuriamo animacinio filmo epizodo. Reikėjo įgarsinti arba parinkti tinkamus garsus.
Antroje dienos pusėje laukė kelionė į Varšuvos miesto centrą. Pakilę į „Vitovskio terasą“ galėjome pažvelgti į Lenkijos sostinę net iš trisdešimto aukšto.
Penktadienio vakare laukė tradicinis Kultūrų vakaras su gausiomis vaišėmis, žaidimais ir šokiais. Lenkų tėvai paruošė ir egzotišką staigmeną. Išvydome viduramžių lenkų karių kautynių rekonstrukciją. Buvo galima iš arti apžiūrėti autentiškus rūbus, kovos ginklus, papuošalus. Vėlai vakare grįžome apdovanoti lauktuvėmis ir gerais įspūdžiais.
Šeštadienis buvo paskutinė diena Lenkijoje. Ji, kaip įprasta, skirta ekskursijoms. Varšuva – tikrai didelis miestas, kuriame paprastą darbo dieną gali būti lygiai tiek pat žmonių, kiek jų yra visoje Lietuvoje. Lenkijos sostinėje gausu vietų, kurias galima aplankyti ir pamatyti. Kadangi mūsų susitikimo tema buvo muzika ir jos kūrimas, tad šeimininkai supažindino mus su Šopeno muziejumi. Muziejus sužavėjo savo klasikinės stilistikos ir modernių technologijų derme. Prieš apsilankant Šopeno muziejuje teko išbandyti savo ištvermę vaikščiojant po rytines senamiesčio gatveles. Spaudė nemenkas šaltukas, bet jį padėjo įveikti nuolat besikeičiantys vaizdai ir nauji įspūdžiai. Atmintin įstrigo tai, kad senamiesčio dalis šalia Karalių pilies (Zamek Królewski), kuri dabar žavi savo senoviniu grožiu, per Antrąjį pasaulinį karą buvo visiškai sugriauta. Autentiškai atstatyta ji buvo pagal vieno prancūzų dailininko paveikslą.
Po pietų visi nekantravo apsilankyti Koperniko mokslo muziejuje, kuriame galima praleisti ištisas valandas, atliekant įvairius bandymus ir eksperimentus. O ekskursijų dieną vainikavo apsilankymas paskutinių Lenkijos karalių rezidencijos parke „Royal Garden of Light in Wilanów“. Rūmų fone grožėjomės išradingomis kalėdinių lempučių skulptūromis. Taip pat pamatėme ir unikalų šviesos bei muzikos pasirodymą. Tai buvo tarsi trumpas, nuostabus sugrįžimas į pasakišką kalėdinį laikotarpį.
Kelionę atgal į Lietuvą pradėjome vėlai naktį ir kitos dienos vakare jau buvome Klaipėdoje. Grįžome pasisėmę naujos patirties, žinių bei įspūdžių. Laukia paskutinis projekto etapas – animacinio filmo įgarsinimas.
Video: https://www.youtube.com/watch?v=xxo7BR-zx8Q&feature=youtu.be
Erasmus+ projekto „iNimation in Clay“ partnerių šalių susitikimas Anglijoje
Erasmus+ programos Antrojo pagrindinio veiksmo (KA2) Strateginės partnerystės projektas „iNimation in clay“ („Plastilininė iNimacija“) Nr.: 2014-1-FI01-KA201-000721_3
2015 metų rugsėjo 29 ‒ spalio 4 dienomis įvyko ketvirtas projekto „iNimation in clay“ partnerių šalių susitikimas. Susitikimas vyko Anglijos Akringtono akademijoje (Accrington academy).
Į susitikimą vyko 6 asmenų komanda iš Lietuvos. Tai 7t klasės mokinys Arnas Matutis, Kasparas Bizauskas iš 7g klasės bei Emilija Jelnionytė ir Povilas Rubinas iš 7d klasės. Juos lydėjo projekto vadovas Karolis Makauskas ir S. Dacho progimnazijos direktorė Daiva Marozienė.
Akringtonas – miestas šiaurės vakarų Anglijoje, 30 km į šiaurę nuo Mančesterio, kuriame gyvena apie 35 tūkstančiai gyventojų. Atvykus į Akringtono akademiją (Accrington academy), visų pirma, nustebino mokyklos materialinė gerovė ir puikios sąlygos. Mokykla turi ne tik savo nuosavą baseiną, kuriame vaikai mokosi plaukti, bet ir daugybę puikiai įrengtų erdvių. Sužavėjo mokyklos šokių salė, puikiai įrengti darbų kabinetai, įvairios poilsio erdvės, laipiojimo siena vestibiulyje ir daugybė kitų vietų, kurios tarnauja, kad užtikrintų kokybišką pedagoginį procesą. Pašaliniams asmenims patekti į šią mokyklą nėra taip paprasta. Visa teritorija aptverta, o norint apsilankyti viduje reikia turėti specialias elektronines korteles.
Pagrindinis kūrybinių dirbtuvių ir mokymų tikslas buvo praplėsti savo filmavimo žinias ir gebėjimus. Mūsų partneriai iš Anglijos tuo puikiai pasirūpino. Pirmąją susitikimo dieną po tradicinės ekskursijos po mokyklą ir pasveikinimo koncerto laukė mokymai. Kurios vedė Nathan Ashman, naujųjų technologijų integravimo ugdymosi procese specialistas. Mokymų pagrindinis tikslas buvo dar kartą pakartoti filmavimo planus. Mokymai praėjo labai produktyviai. Tai buvo puikus pavyzdys, kaip panaudoti šiuolaikines technologijas reikiamų žinių įsisavinimui ir įtvirtinimui. Teorija buvo derinama su praktika ir interaktyviu iPad programėlių panaudojimu.
Mokiniai susipažino ir išbandė programėles Aurasma, Kahoot, Padlet,Adobe Voice.
Daugiau apie pirmosios dienos mokymus skaitykite čia.
Antroji diena praėjo taip pat produktyviai kaip ir pirmoji. Buvo pakviesti plastilininės animacijos specialistai, mokė pagrindinių plastilino animacijos gudrybių. Darbo grupėse metu buvo galima savo įgytus gebėjimus įtvirtinti praktikoje. Šią dieną mokiniams nusišypsojo laimė išbandyti skirtingas veiklas, kurios yra organizuojamos mokykloje. Burtų kelių buvo sudarytos trys grupės. Vieniems teko apsilankyti mokyklos baseine, kiti išbandė savo jėgas ant laipiojimo sienos, o tretieji mėgavosi badmintono žaidimu.
Trečioji diena buvo skirta pasinerti į kūrybą ir prisiliesti prie angliškos kultūros. Po rytinių apšilimų mokiniai buvo pakviesti į kūrybines dirbtuves, kuriose išbandė net tris anspaudų ir raštų kūrimo technikas. Kiekvienas galėjo pasidaryti sau mielą atminimo suvenyrą.
Po pietų keliavome į Akringtono pilį, kurioje laukė šmaikštus įsitraukimas į anglų kovas dėl sosto bei šarvų gaminimas vištos kiaušiniui. Riterių-kiaušinių šarvai patyrė ekstremalius išbandymus. Jie turėjo atlaikyti kritimą iš aukščiausio (ir vienintelio likusio nuo viduramžių) Akringtono pilies bokšto.
Trečiosios dienos vakare laukė tradicinis „Kultūrų vakaras“, kuriame anglų tėvai ir vaikai pasirūpino tradiciniais patiekalais, o kiekviena šalis savo atsivežtu žaidimu.
Šeštadienis ‒ kaip įprasta, ekskursijų diena. Anglija yra futbolo gerbėjų šalis, todėl labai džiaugėmės, kad buvo nuspręsta aplankyti Mančesterio futbolo stadioną. Tai buvo kupina įspūdžių ekskursija. Teko ne tik prisiliesti prie 75 tūkstančius žiūrovų talpinančio stadiono išpuoselėtos žolės, bet ir išvysti persirengimo kambarius, spaudos konferencijos salę bei Mančesterio komandos muziejų.
Gaila, kad ekskursijų diena lietuvių komandai buvo trumpa. Aplankius šiuolaikinio meno muziejų po pietų teko traukiniu keliauti į oro uostą. Iš Rygos į Klaipėdą grįžome vėlai naktį iš šeštadienio į sekmadienį. Grįžome pavargę, tačiau su pilnais lagaminais naujų įspūdžių.
Filmuotus kelionės įspūdžius iš kelionės rasite čia ir čia.
Erasmus+ projekto „iNimation in Clay“ partnerių šalių susitikimas Turkijioje
Erasmus+ programos Antrojo pagrindinio veiksmo ( KA2) Strateginės partnerystės projektas „iNimation in clay“ („Plastilininė iNimacija“) Nr.: 2014-1-FI01-KA201-000721_3
2015 metų balandžio 14–19 dienomis įvyko Erasmus+ projekto „iNimation in Clay“ partnerių šalių susitikimas Turkijoje. Jame dalyvavo Klaipėdos S. Dacho progimnazijos 7 b klasės mokinės Karolina Jančauskaitė ir Deimantė Stonkutė bei 6t klasės mokiniai Mantas Kutkaitis ir Renaldas Banys. Juos lydėjo teatro mokytojas Karolis Makauskas ir lietuvių kalbos mokytoja Edita Miravičiūtė.
Trečiasis partnerių šalių susitikimas vyko Kaiserio mieste, Ahmet Paşa Ortaokulu Kayseri mokykloje. Kaiseris – miestas Turkijos centrinėje dalyje, užgesusio Erdžijo ugnikalnio šiaurės papėdėje. Šiame mieste šiuo metu gyvena daugiau nei milijonas gyventojų.
Ahmet Paşa Ortaokulu Kayseri mokykla įsikūrusi priemiestyje. Dėl didelio mokinių skaičiaus čia dirbama dviem pamainomis. Mokyklos pastatas žavi savo fasadine puse. Galima įžvelgti tam tikrą panašumą su S. Dacho mokyklos pastatu. Abiejų mokyklų fasadus puošia iškilmingos arkos. Tik vienos vakarietiško stiliaus, o kitos rytietiško.
Pagrindinis susitikimo tikslas buvo susipažinti su animacijos filmavimo aikštelės (animacijos studijos) įsirengimu. Taip pat gilinomės, kokiomis priemonėmis kursime savo scenografiją ir rekvizitą.
Šeimininkai iš Turkijos tikrai pasirūpino, kad mokymai ir kūrybiniai ieškojimai vyktų sėkmingai. Buvo pagamintos net šešios surenkamos mobilios filmavimo studijos. Tiek pat iPad stovų. Pasirūpinta visa dėže šviestuvų apšvietimo bandymams. O kur dar klijai, popierius, kartonas, plastilinas ir kitos priemonės. Viskas, kad mokymai vyktų sėkmingai ir sklandžiai.
Laikantis nusistovėjusios partnerių šalių susitikimo struktūros, pirmąją dieną laukė susipažinimo ekskursija po mokyklą, po jos ‒ pasveikinimo koncertas. Pasirodymai sužavėjo savo nuoširdumu ir paprastumu. Po koncerto laukė trumpa pertraukėlė salės sutvarkymui ir pirmieji mokymai. Dirbome grupėmis, sudarytomis iš kiekvienos šalies, kad būtų galima gilintis į jau žinomą savo istorijos siužetą. Po filmavimo, scenų montažo kiekviena šalis turėjo nuspręsti, kuriai savo istorijos daliai kurs scenografiją. Lietuvių komanda pasirinko pirmąją sceną ‒ „nusileidimas iš dangaus ant gėlės žiedo“. Kiekviena grupė turėjo galimybę pasidalinti savo darbo rezultatais su kitomis šalimis.
Mokymams pasibaigus mokiniai keliavo į savo šeimas. O projekto mokytojai – vadovai, kaip įprasta, susirinko aptarti projektinio darbo proceso.
Antrosios dienos mokymai buvo skirti susipažinti su animacijos studijos apšvietimu. Nudžiugino tai, kad išbandant viską praktiškai, kylant daugybei klausimų, į juos čia pat buvo galima gauti teisingą atsakymą. Lietuvių komanda tęsė savo pradėtą darbą ir užsiėmimų pabaigoje sėkmingai galėjome parodyti savo rezultatą kitų šalių nariams. Buvo smagu, kad projekto vadovas Karsten Shtainer iš Alandų salų atsigabeno Apple TV siųstuvą, kurio pagalba savo darbus galėjome rodyti LED TV ekrane nenaudojant jokių laidų.
Po pietų vyko kūrybinės dirbtuvės, kuriose mokiniai dekoravo molinius vazonėlius. Mokiniai galėjo juos parsivežti į savo šalį kaip dovaną kartu su simboliniu tulpės sėklos svogūnėliu. Tikimės, kad visiems grįžusiems pavyko sėkmingai išauginti tradicinę turkišką gėlę ‒ tulpę.
Antrąją susitikimo dieną vainikavo apsilankymas Kaiserio zoologijos sode.
Trečioji diena ‒ įgūdžių ir gebėjimų įtvirtinimas. Buvo gilintasi į tam tikras filmavimo gudrybes ir darbą su iPad programėle StopMotion Animation.
Po pietų apsilankėme Kaiserio miesto centre. Susipažinome su piešimo ant vandens ‒ EBRU ‒ menu. Aplankėme miesto muziejų ir mečetę, kurią suprojektavo žymiosios Stambulo Mėlynosios mečetės autorius Mehmedas Aga. Kaiserio mečetė buvo pirmasis šio architekto darbas.
Diena buvo tikrai įtemta, nes vakare dar laukė Kultūrų vakaras. Tradicinis maistas, kiekvienos šalies paruoštas šokis, daina ar žaidimas, mielos atminimo dovanos ir gera nuotaika lydėjo visą šį vakarą.
Šeštadienis ‒ ekskursijų diena, paliko neišdildomą įspūdį ir prisiminimus. Laukė ypatinga kelionė į Kapadokiją. Išvertus iš turkų kalbos tai reiškia laukinių arklių kraštą. Gamtos grožis, išskaptuotos ir gyvenimui pritaikytos uolos, senovinės šventyklos jose, požeminės katakombos, keramikos dirbtuvės, pietų metas upės kabančio tilto mečetės bokšto fone, prieskonių ir saldumynų parduotuvėlė... Net sunku patikėti, kad buvo galima tiek daug visko pamatyti per vieną dieną.
Kapadokija, Kaiseris ir jo žmonės paliko vien tik teigiamus prisiminimus. Turkija ‒ tikrai turinti gilų kultūrinį paveldą ir gražias tradicijas šalis.
Kelionę namo iš Kaiserio oro uosto pradėjome ankstų sekmadienio rytą. Buvo ilgu žiūrėti į oro uoste, už patikros posto, stovinčias šeimas, priėmusias mus į svečius. Norėjosi dar kartą apkabinti ir pasakyti AČIŪ. Vėliau laukė persėdimas Stambule. Ir galiausiai kelionė autobusu iš Vilniaus į Klaipėdą. Kelias tolimas, bet vertas parsivežtų įspūdžių, žinių ir prisiminimų, kuriais su malonumu pasidalinome projekto susitikimo Lietuvoje metu.
Mokomąjį filmuką, kaip pasidaryti filmavimo sceną ir iPad stovą filmavimui, galima pamatyti čia.
Erasmus+ projekto „iNimation in Clay“ partnerių šalių susitikimas Katalonijoje, Escola Diocesana de Navàs mokykloje
Erasmus + programos Antrojo pagrindinio veiksmo ( KA2) Strateginės partnerystės projektas „iNimation in clay” („Plastilininė iNimacija“) Nr.: 2014-1-FI01-KA201-000721_3
Mokinių ir mokytojų grupė iš Klaipėdos Simono Dacho progimnazijos visą savaitę galėjo džiaugtis pavasarine Katalonijos saule, šeimininkų svetingumu bei įdomia projektine veikla.
Į susitikimą vyko šeši Lietuvos atstovai: mokytojai – Karolis Makauskas, Monika Šedbaraitė ir 6–7 klasių mokiniai – Aleksandra Dobrovaitė, Ignas Jonikas, Jūratė Stasiulytė, Viktorija Petkutė.
Projekte dalyvaujančių šalių žmonės susitiko Barselonos El Prat oro uoste 2015 metų kovo 3 dieną ir vėlyvą vakarą užsakytu autobusu pajudėjo Navas miestelio link. Apie 22 valandą vakaro autobusas sustojo prie Navas (EDN – Escola Diocesana de Navàs) mokyklos. Pro autobuso langus buvo galima matyti besišypsančius priimančių į svečius vaikų ir jų tėvų veidus. Įamžinus pirmąsias susitikimo akimirkas, šurmulys nurimo. Penkių skirtingų Europos šalių jaunimas iš Alandų salų, Lietuvos, Lenkijos, Didžiosios Britanijos, Turkijos kartu sus šeimininkais katalonais išvyko atgauti jėgų, pailsėti po ilgos kelionės.
Projekto „iNimation in Clay“ pagrindinis tikslas – sukurti šešių dalių plastilininės stop kadro animacijos filmuką apie paslaptingą personažą, kuris stebuklingais būdais keliauja iš vienos šalies į kitą ir atsiduria skirtingose tradicinėse šventėse. Kol kas šis personažas neturi vardo ir visi projekto dalyviai jį tiesiog vadina „Clump“ (grumstas). Po susitikimo Lietuvoje (2014.10.21-26) visos šalys jau žinojo, kokias šventes jie norės pristatyti savo filmo dalyse. Taip pat buvo sukurtos istorijos, veikiantys personažai, kadruotės. Navas mokykloje laukė antrasis projekto etapas: gilinimasis, kokiomis priemonėmis ir būdais galima kurti veikiančius personažus iš plastilino, popieriaus, medžiagos ir kitų priemonių.
Pirmoji projekto diena – kaip ir visos kitos – pralėkė kaip viena akimirka. Sužavėjo gerai suplanuota veikla: kūrybinių dirbtuvių derinimas su pramoginiais bei pažintiniais užsiėmimais. Pirmąją dieną turėjome galimybę susipažinti su skirtingomis mokyklos erdvėmis, pasimėgauti sveikinimo koncertu, dalyvavome plastilininio personažo lipdymo kūrybinėse dirbtuvėse, interaktyviai rungėmės komandomis, ieškodami skirtingų dėlionės dalių po visą Navas miestelį.
Antroji diena atnešė taip pat daug įspūdžių. Gilinomės, kaip galima modifikuoti ir panaudoti „Playmobill“ figūrėles savo kuriamuose stop kadro animacijos filmuose. Taip pat teko susipažinti su 3D spausdintuvo galimybėmis. Ne ką mažiau sužavėjo marškinėlių dekoravimo dirbtuvės, kuriose kiekvienas galėjome pasigaminti marškinėlius su šio projekto pavadinimu.
Trečiąją dieną atėjo metas pritaikyti savo žinias praktiškai. Po intensyvaus darbo grupėse buvo sukurti 7 „Clumb“ modeliai. Balsavimo būdu išrinktas vienas. Nuo šiol galime džiaugtis tuo, kad oficialiai žinome, kaip atrodys pagrindinis mūsų bendros šešių šalių istorijos veikėjas. Tą pačią dieną maloniai nustebino ir smagių įspūdžių paliko kelionė į Bergą, miestelį, kuriame vyksta viena žymiausių ir seniausių katalonietiškų švenčių – La Patum. Buvo nuostabu stebėti, su kokiu užsidegimu, meile ir pasididžiavimu šeimininkai pasakoja apie šią šventę. Parvykus iš Bergos į Navas, mokinių laukė pasiruošimas Kultūrų vakarui. Grupių vadovai susitiko aptarti rezultatų ir tolimesnės projekto eigos.
Kultūrų vakaro metu priimančios svečius šeimos nustebino savo svetingumu. Salėje puikavosi net dvylika, o gal ir daugiau vaišėmis papuoštų stalų su tradiciniais valgiais bei gardumynais. Antroje vakaro dalyje kiekviena šalis pristatė savo nacionalinę dainą, šokį ar žaidimą. Linksmybės truko iki 23 val. vakaro. Tikriausiai jos būtų galėjusios tęstis ir dar kelias valandas, tačiau reikėjo pailsėti prieš artėjančią pažintinę ekskursijų dieną.
Šeštadienis (ekskursijų diena) prasidėjo anksti – kaip ir visos kitos. Pakeliui į Barseloną aplankėme Monserato vienuolyną, įsikūrusį aukštai uolinguose kalnuose. Pavasarinė saulė ir rytinis kalnų šaltukas suteikė šiai vietai ypatingą nuotaiką.
Po pietų laukė apsilankymas Barselonoje – nebaigtoje statyti architekto A. Gaudi „La Sagrada Familia“ bazilikoje. Vakare, grįžus į Navas miestelį, pasirodė pirmosios artėjančio išsiskyrimo ašaros. Bet stipriausi jausmai užvaldė ankstyvą sekmadienio rytą. Buvo graudu, bet kartu ir miela stebėti, kaip karštai atsisveikina svečiai ir svečius priėmusios šeimos. Jausmas, kad galbūt niekada daugiau nebepamatysi žmonių, su kuriais per kelias dienas patyrei tiek daug gerų emocijų, atsisveikinimo akimirkas pavertė tokiomis, kurias atsiminsi visą gyvenimą.
Balandžio mėnesį laukia dar vienas projekto partnerių susitikimas, kuris vyks Turkijoje, Kayseri mieste. Šiame etape gilinsimės, kaip kurti animacijos filmavimo – fotografavimo aikštelę, dekoracijas, scenografiją.
2015 metų kovo 3–8 dienomis vyko partnerių šalių susitikimas Escola Diocesana de Navàs mokykloje, Navas miestelyje, Katalonijoje (Ispanija)
2015 metų kovo 18 dieną projekto ir mokyklos bendruomenės nariai buvo pakviesti į kelionės bei projektinės veiklos pristatymą, kuris vyko progimnazijos Teatro klasėje (209 kab.)
Projekto koordinatorius Karolis Makauskas
Daugiau apie projektą:
http://steiner30.wix.com/inimation-in-clay
Projekto veikla buvo finansuota iš Erasmus + Europos Sąjungos švietimo, ugdymo, jaunimo ir sporto programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Medžiaga atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį medžiagoje pateikiamos informacijos naudojimą.
Klaipėdos Simono Dacho progimnazijoje 2014 m. spalio 21–26 dienomis įvyko Erasmus + projekto „iNimation in clay” („Plastilininė iNimacija”) partnerių šalių susitikimas
2014 metų spalio 21–26 dienomis vykstančių kūrybinių dirbtuvių Lietuvoje metu ir mokytojai, ir mokiniai gilinosi, kaip kurti scenarijų ir savo sumanymus bei idėjas perkelti į kadruotę. Organizuoti mokymus ir kūrybines dirbtuves pagelbėjo Klaipėdos moksleivių saviraiškos centro studijos Febas vadovė Lina Ramanausakienė ir neseniai animacijos studijas Anglijoje baigusi Akvilė Malanjinaitė.
Projekto partnerių šalių susitikimo darbotvarkė buvo tikrai įtempta, nes nepamiršome ir kultūrinės – pažintinės veiklos. Aplankėme senamiesčio „gyventojus“ – legendomis apipintas mažąsias skulptūras. Į jūros vartus žvelgėme iš Klaipėdos švyturio bokšto. Organizavome tautų kultūrų vakarą su tradiciniais lietuviškais, pačių projekte dalyvaujančių mokinių bei jų tėvelių pagamintais valgiais.
Džiaugėmės, kad Kultūrų komunikacijų centro Meno kiemas sutiko mus visus priimti po savo stogu, kur apie vėtrungių metus ir apie pačias vėtrunges pasakojo žurnalistas Denisas Nikitenka. Kiekvienos šalies svečiai galėjo patys papuošti (nusispalvinti) klaipėdietišką vėtrungę ir ją parsivežti į savo šalį.
Klaipėdos lėlių teatre stebėjome spektaklį „Sudužęs kaušinis“, gilinomės į šešėlių plastikos ir sceninės išraiškos panaudojimo galimybes projekte.
Neužmiršome aplankyti ir UNESCO saugomos Kuršių Nerijos, Juodkrantės Raganų kalno, Pilkųjų (arba Mirusiųjų) kopų. Susitikimą užbaigėme apsilankymu delfinariume. Tikimės, kad svečiai išsivežė pačius geriausius, jaukiausius įspūdžius.
Daugiau informacijos apie projektą: http://steiner30.wix.com/inimation-in-clay
Projekto veikla buvo finansuota iš Erasmus + Europos Sąjungos švietimo, ugdymo, jaunimo ir sporto programos, kurią Lietuvos Respublikoje administruoja Švietimo mainų paramos fondas. Medžiaga atspindi tik autoriaus požiūrį, todėl Švietimo mainų paramos fondas ir Europos Komisija negali būti laikomi atsakingais už bet kokį medžiagoje pateikiamos informacijos naudojimą.
Straipsnio autoriai K. Makauskas ir E. Miravičiūtė
Projekte įgyvendintos veiklos:
2014.10.24 Apie vėtrungių dažymo kūrybines dirbtuves projekto partnerių susitikimo Lietuvoje metu KKKC Meno kieme:
2014.10.10 Vaizdo įrašas iš „Skype konferencijos“ 2014.10.10. (Konferencijos tikslas – susipažinti su skirtingų šalių projektinėmis grupėmis):
https://www.youtube.com/watch?v=vTUrZSZ3LCg&feature=youtu.be
2014.10.10 Sukurta pirmoji mokomojo filmo (Tutorial film) dalis – „Pasirengimas kūrybinėms dirbtuvėms Lietuvoje“:
https://www.youtube.com/watch?v=3zmF0yPxUo0
Suorganizuotas tėvų susirinkimas:
Suformuota projekte dalyvausiančių mokinių grupė:
Moksleivių filosofinių įžvalgų lavinimo konkursas „LAISVA MINTIS IR JŪROS DVASIA
2017 metų balandžio 7 dieną Klaipėdos universitete vyko moksleivių filosofinių įžvalgų lavinimo konkurso „LAISVA MINTIS IR JŪROS DVASIA“ II etapas. Lietuvos mokiniai buvo skatinami apmąstyti, kaip jūrinis faktorius reflektuotuoja mitologijoje, legendose, tautosakoje ir šiuolaikinėje kūryboje. Koks aptinkamų jūros motyvų, jūros stichijos poveikis mąstymui. Siekiama skatinti analizuoti asmenybės ir jūros santykį, jūrinį pasaulėvaizdį ir kultūrą.
Šiame konkurse buvo pristatytas ir Klaipėdos S. Dacho progimnazijoje 2014–2016 vykusio Erasmus+ projekto „iNimation in Clay“ metu sukurtas stop kadro animacijos filmas „Saint John‘s day in Lithuania“
Filmą pristatė projektinės grupės nariai Jonas Dromantas ir Emilija Zakarauskaitė iš 8t klasės. Juos lydėjo projekto darbo grupės narė, anglų kalbos mokytoja Valerija Freitakaitė- Korzonienė. Filmas buvo įvertintas ir apdovanotas komisijos.
https://www.youtube.com/watch?v=AUCcRmvBIGY, https://www.youtube.com/watch?v=9Ja6rGdQnVs
Teatro mokytojas metodininkas Karolis Makauskas